Indian Tribute på väg att kvala in till T9

, , 5 kommentarer
Goda nyheter till alla som gillar Oppigårds Indian Tribute - den säljer så bra i beställningssortimentet att den är på väg att kvala in till T9. Just nu ligger den inte långt borta från kvoten som ska uppnås och med nuvarande försäljningstrend beräknas den nå kvoten innan sommaren. Senaste uppskattning är inom en månad. Historien med Amarillo är på väg att upprepa sig med Indian Tribute alltså.

T9 är en modul i sortimentet som alla butiker kan välja att ta in öl från men som ingen butik måste lagerföra.  Såvitt jag vet hamnar alla produkter som kvalar in från beställningssortimentet i T9, och därifrån kan den, återigen såvitt jag vet, vid god försäljning kvala upp sig i modulsystemet.

5 kommentarer:

  1. Hur vet man vilken kvot det är? Det skulle vara väldigt intressant att veta det där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl olika för olika varugrupper, men Björn nämnde en siffra för just Indian Tribute när vi pratade på Beer Expo men jag skrev tyvärr inte ner den. Tror att det var några tusen flaskor det rörde sig om.

      Radera
    2. Det beror på priset. Men o detta fall är det ca 10700 flaskor på ett år.

      Radera
    3. Tack för infon Björn! Det motsvarar alltså, i ert fall med 20 flaskor per låda, 535 lådor per år, eller tio lådor i veckan.

      Radera
  2. Det låter ju faktiskt inte så svårt att få in, härligt att det går bra för er! :) Jag gillar ölet så kan jag få det i T9 så kommer det bli fler av den, och oftare!

    SvaraRadera